cheeping ترکیه انتقال کارگران کردستان ارتش ترکیه

cheeping: ترکیه انتقال کارگران کردستان ارتش ترکیه بین الملل عراق ترکیه

گت بلاگز ماشین حواله پژو 2008 را بخریم یا نخریم؟

اگر قصد خرید حواله پژو 2008 را دارید بهتر است قبل از خرید حواله آن, به نکات زیر توجه کنید.

حواله پژو 2008 را بخریم یا نخریم؟

اگر قصد خرید حواله پژو 2008 را دارید بهتر است قبل از خرید حواله آن, به نکات زیر توجه کنید.

حواله پژو 2008 را به چند نفر می توان فروخت؟

در بازار سیاه حواله های خودرویی مسیرهای کلاهبرداری بسیار متنوع هست. یکی از این روش‌ها فروش یک حواله به چندین مشتری است.

برای خرید ماشین روش های متفاوتی وجود دارد. تمام کسانی که به دنبال قیمت مهم ماشین هستند مترصد وقت مناسبی جهت ورود به سایت شرکت و عضویت هستند.
این افراد خودروی خریداری شده است را به قیمت کارخانه دریافت می کنند که کمترین قیمت جهت ماشین است.

حواله پژو 2008 را بخریم یا نخریم؟

یکی دیگر از روش ها مختص کسانی است که میل به به خرید ماشین از کارخانه داشتند، ولی به هر دلیلی امکان عضویت نداشتند.

این افراد حواله ماشین عضویت شده است به وسیله دسته نخست را قبل از وقت تحویل ماشین به صورت پیش فاکتور از وی خریداری کرده و سپس در وقت تعیین شده است از طرف شرکت، ماشین را به صورت صفر کیلومتر از نمایندگی مربوطه دریافت می کند.

عبارات مهم : ایران

تشکیل نخستین حلقه بازار سیاه حواله خودرو

این معامله نخستین حلقه تشکیل بازار سیاه حواله و بعد از آن زیاد کردن کاذب قیمت ماشین است.
حواله فروشی طی سال های اخیر تبدیل به شغلی پردرآمد شده است هست. اوج سوددهی در معاملات حواله های ماشین را در سال های میانی دهه 70 شاهد بودیم.

در آن وقت ظرفیت تولید ماشین در داخل بسیار محدود بود و صف تقاضا جهت خرید بسیار طولانی. طبیعتا فاصله قیمتی میان کارخانه و بازار نیز بسیار معنادار و وسوسه انگیز بود.
به همین خاطر هم خرید پیش‌خرید ماشین و فروش آن در بازار به راهی جهت کسب درآمد تبدیل شده است بود و عده ای هم به صورت حرفه‌ای و انبوه به کار خرید حواله های ماشین مشغول بودند.

اخیرا با ورود خودروهای با کیفیت خارجی از یک سو و زیاد کردن ظرفیت و تولید خودروسازهای داخلی و مونتاژ خودروهای چینی ارزان قیمت فاصله قیمتی میان کارخانه و بازار به حداقل رسید و بازار حواله رو به افول گذاشت.
اما با ورود خودروهای خارجی با برندهای معتبر باز هم ماجرای پیش فروش و پرداخت سود همکاری شیرین و بالاتر از سود سپرده‌های بانکی شروع و در کنار آن بازار سیاه حواله‌های خودرویی جان گرفت.

با به وجود آمدن ابزارهای نوظهور در اینستاگرام، تلگرام، شبکۀ اجتماعی فیس بوک و … این بازار به صورت گسترده تری به فعالیت خود ادامه داد و حواله خودروها در بازارهای امروزی با قیمت هایی بین 3 تا 15 میلیون تومان بالاتر از قیمت عضویت شرکت مورد معامله قرار می گیرند.

آخرین خودرویی که در کشور به صورت پیش فروش و عضویت در سایت، به خریداران عرضه شد نخستین خودروی برجامی،پژو 2008 نام داشت؛ پژو 2008 با مشخصات فنی جالب که از حدود یک سال قبل تبلیغات روی آن شروع شده است بود.

اگر قصد خرید حواله پژو 2008 را دارید بهتر است قبل از خرید حواله آن, به نکات زیر توجه کنید.

طی دو روز وقت پیش فروش رسمی، دلالان حواله، کارت ملی به دست، آماده باز شدن سایت پیش فروش اینترنتی بودند. هر یک با چندینه شماره کارت ملی اقدام به عضویت کردند که هر کدام از این عضویت ها به منزله سود سرشار بادآورده از 2 تا 15 میلیون تومان است.

اگرچه شرکت ایران خودرو حدود یک هفته پیش از عضویت و پیش فروش ماشین در اطلاعیه ای اعلام کرد که خرید و فروش و انتقال این حواله ها ممکن نیست و خورو تنها به فرد عضویت کننده تحویل می شود ولی نیم نگاهی به اگهی های انتشار یافته در بعضی روزنامه ها و سایت های غیر رسمی و همچنین اینستاگرام، تلگرام، شبکۀ اجتماعی فیس بوک و … می توان نشان می دهد که دلالان و خریداران کوچکترین توجهی به این هشدار ایران خودرو ندارند.

فارغ از در نظر گرفتن ساز و کار شرکت کشور عزیزمان ایران ماشین جهت عدم نقل و انتقال حواله ها و پیشگیری از تخلف در این رابطه باید به مهمترین چالشی که خریداران حواله‌های خودرویی با آن روبرو خواهند شد اشاره کرد.

هر حواله ماشین را می توان به چند نفر فروخت؟

مشتاقان خرید یک ماشین شاسی بلند در محدوده قیمتی 100 میلیون تومان آنقدر محو آپشن‌ها و مزایای فنی این خودروی سوگلی یکسان پژو و کشور عزیزمان ایران ماشین هستند که احیانا خبر ندارند حواله‌ای را که به قیمت گرانتر از ارزش واقعی می خرند شاید پیش از آنها به چند نفر دیگر فروخته شده است باشد.

خریداران حواله 2008 آنقدر محو آپشن‌ها و مزایای فنی این خودروی سوگلی یکسان پژو و کشور عزیزمان ایران ماشین هستند که خبر ندارند ممکن است حواله ای را که به قیمت گرانتر از ارزش واقعی می خرند، پیش از آنها به چند نفر دیگر فروخته شده است باشد.

این حواله ها به علت صدور در شرکت خودروساز تنها جهت اثبات مالکیت و پرداخت پیش پرداخت رسمیت داشته و جزء اسناد و مدارک حقوقی دارای کد رهگیری و امکان استعلام خرید و فروش به شمار نمی آیند.

هنگام خرید و فروش این حواله ها حتی با ثبت در دفاتر اسناد رسمی هم نمی توان از فروش قبلی و چند باره آن اطمینان حاصل کرد آیا که در هنگام ثبت محضری هیچ سامانه ای جهت نقل و انتقال آن وجود ندارد. با این حساب یک حواله ماشین را می توان همزمان با چندینه نفر معامله کرد.

حواله پژو 2008 را بخریم یا نخریم؟

حال باید این پرسش را از سازمان‌ها و نهادهای ناظر پرسید که ساز و کار عدم نقل و انتقال حواله بر چه اساسی طراحی شده است و در وقت تحویل ماشین چگونه می توان از بروز تخلف دراین زمینه پیشگیری کرد؟

ضریب ایمنی اصالت حواله های ماشین چقدر است؟

از سوی دیگر برگه‌های این حواله ها فاقد هر گونه نشانه های ایمنی و شاخصه‌های «غیر قابل جعل بودن» است و احتمال جعلی بودن و تکثیر و یا خدشه دار بودن شماره ها نیز وجود دارد.

از آنجا که نقل و انتقال این حواله ها به هیچ عنوان ممکن نبوده و شخص وزیر صنعت،‌معدن و تجارت از خرید حواله این ماشین به عنوان کلاهی گشاد نام برده هست، تنها راه پیشگیری از کلاهبرداری با این حواله ها خودداری از خرید آن به وسیله مردم است.

اگر قصد خرید حواله پژو 2008 را دارید بهتر است قبل از خرید حواله آن, به نکات زیر توجه کنید.

ثبت نام کنندگان پژو 2008 اضافه پرداخت خود را بعد بگیرند

یکی دیگر از چالش های پیش روی خریداران حواله‌ پژو 2008 را شب گذشته مدیر شرکت حمایت از مصرف کنندگان معرفی کرد.

ثبت نام کنندگان می توانند مابه التفاوت مبلغ عضویت را از شرکت دریافت کنند. با وجود این احتمال، فردی که در سایت پیش فروش کشور عزیزمان ایران ماشین عضویت کرده است می تواند با مشخصات خود اقدام به بعد گرفتن بخشی از مبلغ پرداختی خود کند درحالی که امکان دارد قبلا حواله را به فرد یا افراد دیگری فروخته باشد.

تدبیر خاص ای اندیشیده شده است که ممکن است اعلام شود و مصرف کنندگانی که دوست ندارند رقم اضافه پولشان نزد کشور عزیزمان ایران ماشین بماند ، می توانند 10 یا 15 میلیون تومانی را که اضافه پرداخت شده است هست، بعد بگیرند و در وقت تحویل خودرو، بقیه قیمت را پرداخت کنند.

حواله پژو 2008 را بخریم یا نخریم؟

سید محمود نوابی مدیر شرکت حمایت مصرف کنندگان، بعد از گذشت 2 هفته از پیش فروش و پرداخت بیش از 960 میلیارد تومان به وسیله خریداران این ماشین به شرکت کشور عزیزمان ایران ماشین اقدام به طرح عنوان کرده و اعلام کرده است: تدبیر خاص ای اندیشیده شده است که ممکن است اعلام شود ومصرف کنندگانی که دوست ندارند رقم اضافه پولشان نزد کشور عزیزمان ایران ماشین بماند ، می توانند 10 یا 15 میلیون تومانی را که اضافه پرداخت شده است است ، بعد بگیرند و در وقت تحویل خودرو، بقیه قیمت را پرداخت کنند.

از آنجا که شرکت حمایت از مصرف کنندگان تنها نهاد ناظر بر حقوق خریداران پژو 2008 هست، مشخص نیست آیا این شرکت پیش از شروع پیش فروش هیچ تصویر العملی در خصوص مبلغ 60 میلیون تومان نشان نداد؟حال با گذشت 2 هفته از پرداخت مبلغ 60 میلیون تومان به وسیله خریداران وظیفه رسوب سود ناشی از نگهداری دو هفته ای مابه التفاوت عضویت چه خواهد شد؟ اگر مشتری اقدام به بعد گرفتن مبلغ اضافه کند آیا سود این دو هفته در انتهای قرارداد از رقم خرید ماشین کم خواهد شد یا نه؟

گفتنی است طی روزهای گذشته پیگیری های خبرنگار مهر جهت تماس با مدیر شرکت حمایت از مصرف کنندگان در خصوص مبلغ پیش فروش این ماشین بی نتیجه مانده و مدیر این شرکت هرگونه ارتباط با خبرنگاران را مشروط به تایید روابط عمومی شرکت حمایت کرد. در عین حال روابط عمومی این شرکت نیز در پاسخ به درخواست خبرنگار مهر جهت مصاحبه در مورد موضوعاتی که مستقیما با این شرکت ارتباط دارد توصیه به صبر کرد و گفت که عنوان را در روزهای آینده با مدیران مرتبط شرکت مطرح می کند تا آنها در صورت میل به به مصاحبه، اطلاع دهند.

گردآوری:گروه سرگرمی سیمرغ
seemorgh.com/entertainment
منبع: dande6.com

واژه های کلیدی: ایران | بازار | ماشین | میلیون | 100 میلیون | سرگرمی | ماشین |

دانلود


دانلود فایل ها

نویسنده : topsblog